Tejszínes málnatorta sütés nélkül

                       

                        Tejszínes málnatorta sütés nélkül

                                    KÁVÉ és SÜTI - Cukrászati Magazin





Egyik vasárnap délután jött az ötlet, hogy sütit kéne enni, vagyis minden vasárnap délután ilyen ötletek szállnak meg:) A vasárnapi jóleső pihenésemet meg kellett szakítanom, engedve a finomság csábításának. Egyszerűen nem hagyott, piszkált, nem engedett lazítani, hiába próbáltam elhessegetni az édes gondolatot, ott maradt velem, belefészkelve magát az agyam édességekért felelős részeibe. Lehetőleg azonnal szerettem volna sütihez jutni, így tudtam, hogy csak valami gyorsan elkészíthetőnek kell lennie. Egy az nem bírnám sokáig, másik, hogy  nem akartam estig a konyhában állni. Az édesség iránti vágyam legyőzte a lustaságom, így gyorsan átnéztem, hogy miből is tudnék egy könnyű, nem túl hizlaló finomságot elkészíteni a vasárnapi ebéd után.

Málna, tejszín, babapiskóta, ez volt a felhozatal. Falánkságomban egyszerre tömtem volna be az egészet, de győzött a cukrász "én" és kis gondolkodás után neki álltam az évszázad legjobb málnatortájának.

Most Veletek is megosztom, remélem ízleni fog, én már azóta többször is elkészítettem.

Hozzávalók:

50 dkg fagyasztott málna ( ezentúl mindig lesz a hűtőben)
10 dkg porcukor, lehet több is, ha valaki édesebben szereti
1 citrom leve

4 dl habtejszín
2 csomag habfixáló

300 gr babapiskóta (tiramisuhoz való)
3 dl tej
1/2 dl rum

díszítéshez:
2 dl habtejszín
1 csomag habfixáló
2-3 db csokis keksz
16 db fagyasztott málnaszem

Elkészítés:

A málnát kiolvasztjuk,( ha nem tudunk várni, akkor zacskóstul forró vízbe tehetjük, vagy mikróba olvasztó programmal.)
Hozzátesszük a porcukrot citrom levét és  összekeverjük.
A tejszínt kemény habbá verjük a habfixxel és felét belekeverjük a málnába, majd a másik felét óvatos keveréssel hozzáadjuk.

Egy 16 szeletes tortakarikát ráteszünk egy tálra, vagy tálcára és az alját kirakjuk a tejes rumba éppen hogy bemártott babapiskótákkal. A krémet elosztjuk 3 felé és rétegezzük a babapiskótákkal, míg el nem fogy.
1 órára a mélyhűtőbe tesszük, hogy összeálljon, (bár elég nagy volt a kísértés, hogy pohárkrémként egyem meg, de kibírtam.)
A karikából forró vizes késsel kivágjuk és tetejére ismét kemény habot verünk a tejszínhabból. Habrózsákat nyomunk egy csillagcsöves zsák segítségével és rárakjuk a málnaszemeket és csokis kekszeket. Végül reszelhetünk rá csokoládét is.

Próbáljátok ki Ti is, jó süti készítést kíván : Ana

Ha ízlett és sikerült osszátok meg a posztot, illetve várom a kommenteket:)





Megjegyzések

Népszerű bejegyzések ezen a blogon

Mit csináljunk a főzött vajkrémmel, ha "ikrás"?

Mitől lesz kemény a tejszínhab ?

Tejszínes-karamellás Toffifee torta